2012年9月26日 星期三

數字人生

無聊文章一則 -


好多時候我地都會用數字去鑑定, 去決定一樣野是否好, 或者用數字去比較.
貌似簡單, 直接, 因為數字係最容易黎做比對.
但其實又是否因為我地對呢樣野認識不足,
而又無其他非數字既方法去比較, 所以我地會用"貌似合理"的數字去決定高低呢?

以下請揀一個
A. 32A
B. 34C
C. 35G
感覺是35G最好.....因為最大, 最突.....
但如果係巴士路線呢? 揀左35G未必去到你目的地喎.............


比如說 -
我會上網睇流行榜聽歌, 以前細個會好留意第幾位第幾位.
其實又代表咩呢?
今個星期容祖兒首心花怒放播左40次升左五個位排第一,
張敬軒首披星戴月跌左兩位變第三.
係唔係上星期首歌好聽啲, 今個星期無咁好聽, 因為容祖兒首歌今個星期好聽左?
叱吒頒獎攞至尊歌係因為好聽過第十位果個十倍?
當然係好極端的例子, 但我講出既係,
數字雖然可以給我們一個Idea, 但很多時要用數字去理解去比較, 更因為我地唔了解成件事.

又比如 -
以前我番工既地方, 每一個Branch 每個月有一個Outgoing calls的Target,
作為Manager們的入息標準, 如果超左Target manager就有更多Commission, 如果低於就扣咁啲.
就因為Manager係受Outphone 影響收入, 咁我地做細既, 打得多電話, 人工都有加.
其實打Outphone的目的又係咩呢? 山高皇帝遠, Head Office 萬仗遠 -
想要評定間Branch有無努力,
只可以從"跟Customer的主動Contact" 去鑑定間Branch是有做野定係無做野.
我地做細既當然鐘意吹大個數字, 因為越打得多我越收得多嘛;
我老闆當然鐘意我吹大個數字, 因為我越吹得大佢都越收得多架.
Head Office 當然都鐘意呀, 因為睇見我地個數字咁好, 比Target都仲超出20%,
就會覺得 "個Team 好努力呀 <3 " 至於點解銷量都係咁差呢?
佢地就有得賴啦 - "打電話同試車都好夠喎, 全部達哂標, 一定係個經濟差 ... "
於是, 佢地就完全唔會反醒自己marketing的問題,
於是, 市場佔有率就由06年的8.09%跌到11年的4.08%.

" 屌你, 你又話數字唔可以作準只可以做簡單參考!!? "咪撚屌住啦, 我都未講完 -
佔有率大跌, 唔代表產品出現左問題, 突然差左咁多?
絕對唔係啦, 數字可以代表更多....
Marketing問題啦, 市場認受問題啦, 售價問題啦....
佔有率多亦都當然唔代表最好啦, 但對於一間mainstream公司黎講會係囉.....

又比如 -
有三個Sell屎 -
一個賣電話既同你講佢今日賣左三部電話
一個賣車既同你講佢今日賣左兩部車
一個賣屋既同你講佢今日賣左一間屋
咁你就會覺得賣間屋戈個好似勁啲喎, 因為間屋既價值最高, 佢今日搵最多錢.
但又係唔係成個故事既全部呢?
呢個賣屋仔可能試左賣比100個人先賣得出一間.
個賣車仔試左十個客賣左比2個.
電話仔一個客幫左佢買三部.
咁又係唔係代表賣電話果個叻仔少少呢?
其實根本比唔到,
因為最唔起眼賣車果個0靚仔, 其實今個月既今日成績係最差, 平時佢日日都賣三部車.
咁又但係, 賣左好多車收入最多又係唔係代表佢最成功呢? 佢因為日日番工太勤力,
無朋友, 無女朋友, 連放假休息既時間都無 - 咁又是否最好呢?


所以我覺得,
好多野係因為用唔到非數據既野去評測, 所以我地用"理性, 數據, 科學"去支持
如果我問你 - 你覺得我好唔好人?
你唔識答, 因為你會唸 - "條友成日講粗口, 楂車燥狂, 把口好賤, 以為自己好醒 ...."
但又唸唸下, "其實佢都幫過我xxx, 同埋佢又幾靚仔, 英俊.....仲有少少似陸永添"
然後你可能會唸, 講粗口, 扣十分, 把口賤, 扣廿分.....似陸永咁靚仔, 加佢30分.
最後你都可能覺得我係值60分, 總算是個好人.
但好多野, 用數據用科學根本就唔會幫助到,
你覺得我靚仔, 咁咪足夠囉!


其實我都唔撚係好清楚自己講緊乜 -
主要係想帶出下現今我地好多時依靠哂數據,
但個數據對自己有幾relavant都唔知
你明我講咩就留個言啦!


沒有留言:

張貼留言