2012年9月6日 星期四

Honda NBOX - 本田近十年的Commercial Success


NBOX 是今年在日本新登場的Kei Car
Box car 其實已不是什麼新玩意,
遠至豐田bB, 日產Cube, 本田Spike都已玩過.
NBOX在K car 堆中的玩法也不是新事,
Van 型的四座660cc車仔, 早至03年的Tanto, 08年的Palette已有玩.

新一代的本田車已經不是注重可以炸出幾多馬力, 紅轉區有幾高
而是盡量貼合真正用家需要.
他們似乎也明白這一點, 高性能VTEC的Civic, 賣得幾多部呢?
不如實實際際的做部everyday都可以開的車.
01年的Fit/Jazz 便是一個好例子.
把油缸移到前座下, 後座便可以騰出更多儲物空間.
後或腳位跟同年的Civic/ Corolla 不相伯仲.
空間彈性到今無人能及, 這個成功方程式為本田小車打開了新一頁.
02年在日本便打倒34年冠軍Corolla成為日本Top selling model
低油耗, 以最小的車身尺寸換來最大最有陣性的車箱, 成為日式小車爭相模仿對象.
期後的豐田Ractis, 日產Note, 三菱Colt都是相似的汽車, 但暫時無人能及Jazz的銷量成績.

NBOX的成功, 其實不是靠什麼新意,
660cc, box car 是史前產物.
成功大概是把Fit 的優點再發揚光大, 放到再小的kei car上.
日本產品特別精緻, 因為日本人都習慣小的東西,
以最小的空間換取最大的空間感和變化, 是日本人最令我佩服的事情!

因為kei car 尺寸有限制, 要在特定 (3.4m x 1.48m x 2m) 的尺寸內換取最大空間,
Fit 的中置油缸便能發揮最大優勢.
後座竟有56cm的Footroom, 比Fit 的28cm還要多一倍!
雙趙門設計, 在峽窄的日本停車場上落車便有更大優勢.
不難明白為何近年很多日本車都採用趙門設計 -
上至Alphard, Estima, 下至Freed, Sienta, Porte等車.


還有新加入的NBOX+, 進一步把地台降低,
33cm特低地台, 方便輪椅, 單車, 貨物進入.
對於日本老化的人口來說, 是一分方便貼心的設計.


又可以分上下屠儲物, 又可以把座椅摺起放高身又易搖擺的東西, 又可以全放平變床......

86 剛推出便成為"省招牌"之作, Fit 也證明了小車也可以有趣味不是一味的廉價. S2000也是近年經典
其實本田和豐田不是不會造好車,
只是近年很多車款,
2009年的Insight, 2012的Civic, 2013的Accord,
根本都像在交行貨一樣, 為了轉款而轉款, 沒有真正改善本身的質素,
純粹為"刺激銷量"而轉個樣, 銷量也反映了一切.

能看出這次的NBOX是本田精心設計,精心計算的Product.
銷量上已反映這一點.
今年本田Kei Car 銷量應該會不錯
NBOX已連續五個月銷量冠軍.
首八個月,
大發Mira 暫時領先, 160,290台
本田NBOX第二, 142,986台.
接著係九年冠軍Wagon R, 132,072台.
本田一直都不算是kei car的top player, 但似乎隨著一系列的N-Series 新車.
Honda kei cars 會go big ..... 在日本這樣的經濟情況下, 本田的方向絕對正確.


我是一個很奇怪的人啦.
你問我喜歡什麼車, 我是什麼車都喜歡. 你送比我的話, 咩車都無咩所謂.
但你比我揀一部車任楂, 我都未必會揀大車, 貴車.
車對我黎講係一件工具,
舒適是前提, 駕駛樂趣是其次.
日日番工都係行高速, 都係塞車, cornering幾好同我無咩關係!
公司早陣子準備登記部新RAV4讓我開, RAV4不是不好, 而是我沒有需要這樣大的車.
每天上班下班都在塞車, Corolla 反而更岩去涉位. 最後我揀左Corolla.
你要比部GT86我嗎? 幾日, Weekend出去威是可以啦.
但要我日日楂? 咪搞啦, 部車太低上落好麻煩, 盲點又大轉線好唔方便, 產上行人路又驚刮底....
好嘈呀個引擎, 後座好難上落又窄喎.....
可能我真係太實際!

你問我真正想Own咩車?
我答你會係靈活, 空間舒適, 方便接載家人的車.
01年推出Fit的時候我已很喜歡此車,
空間以小車來說是Limo 級數, 低排放, Affordable, 外型不太差.
最後我的first car 真的買了Fit.
搬野又得, 放平變床又得, 坐人又無投訴!
下一部要買的車?
都係要空間大, 低排放, 易負擔.
其實我舖左咁耐, 我想講既係,
部NBOX真係幾岩我!

當然暫時是沒有需要啦, 有公司車有公司比油錢, 自己部車又擺住響度.
不過部NBOX真係幾吸引到我, 唔知過幾年有無機會買部玩下呢?


沒有留言:

張貼留言